Logo

Avanceret søgning
  Bue og pil - Traditionel Bueskydning og Jagt med Bue - Hej gæst | [ Registrering | Log ind ]  
Sektioner

Tradbow.com
Cut and Wrap

Mountain Man Grill

PAM® for Carbon Steel

The Good Hunter

Short Arrows for Sharpening

Afstemning

Hvor mange pund er din langbue/recurve typisk på?

[ Resultater | Afstemninger ]

Stemmer: 1092
Kommentarer: 0

Hvem er online
Der er 0 registrerede brugere online.

Du er ukendt bruger. Du kan registrere dig som bruger ved at klikke her

Artikler

Skriv nyt emne   Besvar indlægget
Vis forrige Emne Udskriftvenlig version Login, for at vise private beskeder Vis næste Emne
Forfatter Besked
Pdvs
7 Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 08. Mar 2010 - 21:50

Indmeld: Tirsdag 09 Februar 2010

Hej folkens !
jeg er gået lidt i gang med at lave en bue af ask ( jeg går på produktionsskole hvor der er en linje hvor man laver bue osv.). Jeg synes det er spændende og kunne derfor godt tænke mig at lave en bue hjemme også, men da jeg meget nybegynder på dette felt ville jeg lige hører om der var nogen der havde nogle gode råd og evt nogle links til materialer. Jeg er som sagt i gang med en asketræs bue som er lavet af ét stykke (jeg kan ikke lige huske hvad betegnelsen er for det men i ved nok hvad jeg mener :p ) derudover kunne det være sjovt at lave en lamineret bue, men en ting ad gangen. jeg ved at taks jo er det ideelle men det er vist lidt svært at få fat i og lidt dyrt så hvad kan man ellers bruge? hvad med reflex deflex? buepresse osv.

Mvh
Peter

Vis brugerens profil Send privat besked  
Besvar, med citat Tilbage til toppen
søvik
Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 10. Mar 2010 - 13:10

Indmeld: Lørdag 27 Januar 2007

Ask kan jo også lamineres! Det er nemt at få fat i, og det giver en udmærket bue. Hvis det skal være lidt mere eksotisk, så er ipé et rigtig godt bud på et buglaminat. Det kan købes i de flere byggemarkeder, fordi man bruger det som terrassebrædder. Bambus er utrolig holdbart, og egner sig fantastisk til ryglaminat. Det kan købes ved større havecentre. Der er dog mere arbejde med at fremstille et bambuslaminat end f.eks et askelaminat. Og ask kan sagtens bruges som ryglaminat. På links-siderne kan du finde en masse inspiration samt build-alongs, men også bowstickarchery har en del klip på you-tube som er meget anvendelige. Bl.a. ift. en nem måde at lime en reflex/deflex bue.

Mvh. Søvik

Pdvs
Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 10. Mar 2010 - 20:33

Ja det ved jeg Smile tak for svaret lige hvad jeg skulle bruge! Wink vi har nogle linde træer som der skal fældes kan de evt. bruges eller er det bare spild af tid ??

søvik
Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 10. Mar 2010 - 22:45

Indmeld: Lørdag 27 Januar 2007

Lind vil jeg ikke anbefale som buetræ. Til gengæld er det super godt at lave træskæring i.

Mvh. Søvik

Holten101
Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 16. Mar 2010 - 13:02

Indmeld: Mandag 02 Februar 2009

Jeg vil stærkt anbefale at at anskaffe Bowyers bible serien for inspiration og anbefalede trætyper. Jeg er stor fan af elm og har gang i to recurves (uden backing) pt.

Elm, kirsbær, mirabel, røn, hassle, eg og ahorn er let tilgængelige træsorter med forskellige egenskaber, de kan alle indgå som laminater, men der er næsten ingen grænser så længe du tager hensyn til hhv. ryg og bug laminat.

cheers

hotshot
Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 19. Jul 2010 - 20:48

Indmeld: Onsdag 29 Juli 2009
Geografisk sted: Skuldevig
Hasselris er ude mærket ,ca. på din arms tykkelse gå evt på bibloteket og lån dan højs bog eller, alt hvad de har.
Træk & slip

Pdvs
Emne:: Hjælp!! hvilke træsorter og hvor finder man dem  IndlægSkrevet: den 20. Jul 2010 - 22:21

Tak for tips'ene håber på at se billeder af den recurve Holten101 Very Happy

Vis ikke emner ældre end:     
Gå til:  
Alle tider er GMT + 1 Time
Skriv nyt emne   Besvar indlægget
Vis forrige Emne Udskriftvenlig version Login, for at vise private beskeder Vis næste Emne
PNphpBB2 © 2003-2004 

Page created in 1.8488981723785 seconds.